Aktualizējot sociāli būtiskas, nereti, pat tabu tēmas, ir iespēja palīdzēt - vērst uzmanību, skaidrot, ļaut saprast un apzināties. Hokeja klubs DINAMO RĪGA oktobrī iesaistījās kampaņā “KRŪTS VĒŽA APZINĀŠANĀS MĒNESIS”. Informatīvo aktivitāšu mērķis bija vērst uzmanību - aicināt savlaicīgi apzināties riskus un skaidrot - kur meklēt palīdzību. Sarunā savā pieredzē dalījās šīs kampaņas vēstnese Marta Meija un projekta vadītāja Annika Petraškeviča.

 

Marta, pastāsti par savu lomu šajā kampaņā?

 

Man ir liels pagodinājums būt par šīs kampaņas vēstnesi. Pirmkārt, DINAMO RĪGA komandā spēlē mans vīrs. Otrkārt, es pati esmu saskārusies ar šo slimību un eju tam cauri arī šobrīd. Bija patīkami saņemt uzaicinājumu kļūt par kampaņas vēstnesi. Protams, ar sporta palīdzību šādām lietām ir vieglāk pievērst uzmanību.

 

Kāpēc piekriti kļūt par kampaņas vēstnesi?

 

Uzskatu, ka par šādām lietām ir jārunā skaļi un jādalās pieredzē. Es no tās nekautrējos un stāstīju par to arī iepriekš. Tāpat vēlējos, lai meitenes savai veselībai pievērš lielāku uzmanību un laicīgi meklē palīdzību. Kā arī, iespējams, kādam šie ziedojumi atvieglos dzīvi un dos grūtā brīdī tik ļoti nepieciešamo psiholoģisko atbalstu.

    

Kas Tev bija visgrūtāk?

 

Ejot šim projektam cauri, vēlreiz nācās atgriezties atmiņās. Teikšu godīgi - tas nebija viegli. Atskatoties uz savu pieredzi, tam nākas iziet atkārtoti cauri, tas ir ļoti grūti.

 

Ko vēlies pateikt tiem, kuri lasīs šo interviju?

Vēlos nodot vēstījumu, ka cilvēkiem nav jākautrējas runāt par šādām tēmām. Tu neesi izdarījis neko sliktu. Nav jākaunas par to, ka es saslimis, ir jāmeklē palīdzību. Vēl esmu guvusi atziņu, ka cilvēki ir ļoti izpalīdzīgi. Līdzcilvēki ir pretimnākoši, atsaucīgi un palīdz dažādākajās dzīves situācijās. Man ir patiess prieks, ka aiz manis stāvēja ne tikai vīrs Gints, bet arī visa hokeja komanda. Ļoti ceru, ka šis projekts noslēgsies ne tikai ar palīdzību sievietēm, kuras slimo vai slimojušas ar krūts vēzi, bet arī kāds dosies pie ārsta, lai profilaktiski parūpētos par savu veselību.


Tev ir šī skaudrā pieredze, no kuras vēlies pasargāt citus. Saki, ko Tu sev guvi no šīs kampaņas?

 

Lielākais personiskais ieguvums bija tas, ka ļāvos dalīties ar savu pieredzi un iedrošināju citus par to runāt. Vēl man milzīgu prieku sagādāja manas ārstes sacītais, ka viņa izlasījusi un noskatījusies visas šīs kampaņas intervijas. Ārste bija ļoti lepna, ka pievēršam uzmanību šādām tēmām un izmantojam iespēju piesaistīt sabiedrībā mīlētus zīmolus, šajā gadījumā, Dinamo Rīga klubu. Tādā veidā mēs savu vēstījumu varam izplatīt tūkstošiem cilvēku lielai auditorijai. Aicinu arī citus zīmolus novērtēt savas iespējas un vairāk iesaistīties sociāli nozīmīgu jautājumu skaidrošanā.

 

 

“KRŪTS VĒŽA APZINĀŠANĀS MĒNESIS” kampaņas projekta vadītāja:

 

Būt par kampaņas "Krūts vēža apzināšanās" koordinatori mani motivēja attieksme pret dzīvi un savu veselību. Mēs, cilvēki, esam pieraduši palīdzēt viens otram, īpaši šajā laikā, kas nebūt nav tas vienkāršākais.  Ja varam sniegt palīdzību savā ģimenē, draugiem, paziņām, tad varam palīdzēt arī sabiedrībai, kurā dzīvojam. Mūs saista ne tikai priecīgi brīži un laimes mirkļi, bet arī sāpes un ciešanas. Šodienas sociālo tīklu un mediju informācijas pārbagātība neļauj mums palaist garām teju neko, līdz ar to šie instrumenti ir efektīvi, lai runātu un pievērstu sabiedrības uzmanību nopietnām un svarīgām tēmām. Šādos brīžos prāts mudina nepaiet garām, iedziļināties, ja iespējams, palīdzēt. Runājot par krūts vēža apzināšanos, vēlos zināt visu pieejamo informāciju savam un citu sieviešu sirdsmieram. Krūts vēzis sievieti var piemeklēt pašā dzīves plaukumā, ar to saskaras arī jaunas sievietes. Ir svarīgi pievērst uzmanību, uzklausīt, dalīties un būt informētām, lai varam priekā tvert dzīvi, kamēr varam!

 

Kopējiem spēkiem kampaņas ietvaros DINAMO RĪGA izdevies saziedot 6587,27 euro. Šī saziedotā naudas summa spēs palīdzēt 20 sievietēm saņemt psiholoģiskās palīdzības konsultācijas un fizioterapeita nodarbības 3 mēnešu garumā.

Publicēts